FAQ

Deze vragen hebben we vaker gehoord over onze lastminute bootverhuur

Veel gestelde vragen

● Ik heb een boot gereserveerd. Wanneer wordt er contact met mij opgenomen om de boeking af te ronden?

Op werkdagen overdag zal dat dezelfde dag nog zijn. 's avonds en in het weekend zal dat de volgende dag of op maandag kunnen gebeuren.

● Ik heb een boot geselecteerd maar de periode waarin ik wil huren staat er niet bij. Wat nu?

Onder de beschikbare periodes klikt u op de button: "Reserveer voor een andere datum of periode". Vul het formulier op die pagina in en wij zullen de beschikbaarheid in de gewenste periode controleren. Mocht deze boot of schip niet beschikbaar zijn dan zullen we u z.s.m. vrijblijvend een passende optie per e-mail aanbieden.

● Kan ik hier een boot boeken voor een periode later dan 3 weken vanaf vandaag?

Jazeker. Onder de beschikbare periodes klikt u op de button: "Reserveer voor een andere datum of periode". Vul het formulier op die pagina in en wij zullen de beschikbaarheid in de gewenste periode controleren. Mocht deze boot of schip niet beschikbaar zijn dan zullen we u z.s.m. vrijblijvend een passende optie per e-mail aanbieden.

● Hoeveel tijd zit er tussen mijn reservering en de afronding van de boeking?

Meestal is dat dezelfde dag of een dag later. Mocht het door het weekend of drukke hoogseizoen voor u te lang duren, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij zorgen er dan voor dat het z.s.m. afgehandeld wordt.

● Wij hebben geen ervaring met het varen met een motorboot. Mogen we wel elke boot huren?

Zonder ervaring adviseren wij om geen groot schip te huren en ook geen luxe schip. Meestal wordt dit door het bootverhuurbedrijf ook niet geaccepteerd. Om de grens te weten kunt u het ID nummer van de boot naar ons mailen. Wij laten u dan weten of het is toegestaan. Een korte instructievaart vooraf is sowieso aan te raden als u weinig of geen ervaring hebt.

● Kan ik de bootverhuur of vakantiehuisje ook afrekenen bij aankomst?

Dat is afhankelijk van de tussenliggende tijd tussen de boeking en de aankomstdatum. Bij een korte last-minute met weinig tussentijd is betaling bij aankomst noodzakelijk. Bij meer tussentijd zal het huurbedrag vooraf in rekening worden gebracht. Maar als u de boot hebt gereserveerd, is er rechtstreeks contact met de verhuurder. Dit kunt u dus rechtstreeks verder bespreken.

● Ik wil een last minute boot huren. Moet ik dan ook een borg betalen?

Bij de meeste aanbiedingen op deze website staat de borg al vermeld. Bij het huren van een sloep, motorjacht of zeiljacht wordt bijna altijd wel een borg gevraagd. Als u bij de betreffende boot op de button "Reserveren" klikt dan ziet u het bedrag van de borg staan.

● Ik ga via deze website een boot huren. Moet ik de boot online afrekenen als ik deze gereserveerd heb?

Nee hoor. Als jouw reservering is verzonden dan zal de verhuurder de overeenkomst z.s.m. naar jou verzenden. Daarmee heb je ook direct alle gegevens van het bootverhuur-bedrijf. Mocht je nog vragen hebben dan kun je desgewenst ook nog contact met de verhuurder opnemen om het een en ander door te nemen. Ook de betaling wordt geregeld via de verhuurder. Op deze wijze betaal je ook geen provisie e.d. voor jouw reservering via ons platform, maar altijd de juiste prijs.

● Staat ieder vakantiehuisje, bed & breakfast, groepsaccommodatie en hotel aan het water?

Alle accommodaties zoals vakantiewoningen, hotels, bed & breakfast en campings op deze website, staan allemaal aan het water of dichtbij het water. Mocht u twijfelen, neemt u dan contact met ons op via de live-chat, telefoon of e-mail.

● Ik wil voor vandaag een sloep boeken. Komt dat goed als ik nu online de sloep ga reserveren?

U kunt deze online boeken als er nog enige tijd tussen zit. Hoort u niets van de verhuurder, neem dan even contact met ons op.

● De ligplaats is vermeld, het bootverhuur bedrijf niet. Waarom is dat en wanneer ontvang ik die gegevens?

Wij bieden uitsluitend last minute verhuur aan. De focus ligt hierbij eerst op de beschikbaarheid en prijs. Na uw reservering wordt door de verhuurder contact met u opgenomen om de boeking definitief te maken. Uiteraard ontvangt u dan direct de adresgegevens en verdere informatie.

● Ik wil hier een boot huren. Zitten accessoires zoals zwemvesten e.d. bij de bootverhuur inbegrepen?

Als u de boot gaat reserveren dan krijgt u een veld met de bijbehorende accessoires te zien die nog niet zijn inbegrepen. De eventuele kosten staan er bij. U kunt zelf de gewenste accessoires kiezen.

● Kan ik advies vragen m.b.t. de bootverhuur om te zien welke boot ik in mijn situatie het beste kan huren?

Jazeker, voor bootverhuur en vakantiehuisjes kunt dat doen via het online contactformulier en de live-chat. Tijdens kantooruren kunt u ons ook bellen. Geef duidelijk aan welk type bootverhuur of voor welk gezelschap u een boot of vakantiehuisje e.d. wilt huren.

● Als ik schade aan de boot vaar, moeten we die dan zelf betalen?

De aanpak bij schade kan per bootverhuur bedrijf verschillen. De wijze waarop de schade is ontstaan en door wie, speelt daarbij een rol. Iedere boot is in ieder geval verzekerd door verhuurder maar de aansprakelijkheid speelt altijd een grote rol. Vraag hier naar bij de verhuurder van de boot. Wij werken uitsluitend samen met professionele bootverhuurbedrijven, dus dergelijke zaken zijn ook altijd professioneel geregeld.